Tuesday, February 2, 2010

GLOBAL WARMING??







Dah masuk 4-5 hari, panas betul cuaca kat luar tu. Kalau nak keluar rumah atau office, rasa bercinta sangat-sangat. Bukan apa..aku takut aku demam plak. Nanti keluar dari office, dari tempat ber-aircond, sejuk-sejuk, keluar ke tempat panas berdenting... pas tu masuk balik opis...isshhh...mahu tak seram sejuk badan aku dibuatnya?

Dalam TV, Manchester England snow sampai 25 inches. Gila babai... Masa aku belajar sana dulu, kalau snow pun, menurut kata they all, Manchester will have snow only ONCE in 10 years time. So masa aku kat sana dulu, merasa la snow, itu pun sikit je, tak tebal mana pun. Boleh lah setakat nak buat snowman kat depan Hall aku, nak baling-baling snowballs tu... tapi kejap je, lepas tu melt balik. Paling banyak pun "hujan batu" atau they all panggil "HALE". memang ais pun yang jatuh, sakit kepala kalau kene, tapi selalu la.

Aku rasa memang global Warming la sekarang ni. Tempat yang sejuk, jadi extreme sejuk, tempat yang panas jadi extreme panas. 
Ish... only if I can help in protecting mother earth... Aku akan start with buying a Hybrid Car nanti, bila kereta aku ni dah habis bayar. I love mother earth... At least anak-anak aku besok tak de la hidup dalam dunia yang teruk cuacanya... Kesian they all...

No comments:

Post a Comment